Alla inlägg den 4 oktober 2014

Av Anki Svensson - 4 oktober 2014 23:59

Några tänkvärda rader. Dom satte sig Direkt hos mig.

 

Livet ger oss inga ångerveckor.
Vi får endast ett erbjudande - Och det är möjligheten att leva här & Nu!

Så är det, vi lever här & nu.
Ta inget för givet, imorgon kan allt vara försent.

Gäller faktiskt allt.
Jag har genom åren, eller ska jag säga att det kom med åldern & med vetskapen om det jag bär med mig idag?

Jag hinner inte idag, ta det imorgon. Det ska jag göra om några år.
Sen är ett ord vi ofta använder oss utav. Jag gör det sen - Jag tänker göra det sen....

När mina barn drabbades av svåra sjukdomar var det inte självklart med att det fanns sen.
När jag blev sjuk i cancer så var inte Sen så självklart.

Utan jag tänkte, var detta allt? Allt jag skulle göra sen? Hinner jag det nu? Hinner jag inte med det?

Näe min själ, Jag ska sluta använda sen. Jag ska göra allt jag vill NU.
Inte skjuta upp något till sen.

Jag tänker leva fullt ut.

 

 

 

 

Kärlek till er alla.
//
Anki.

Av Anki Svensson - 4 oktober 2014 17:05

Usch vad jag har varit dålig på att blogga.
Haft sjukt mycket omkring mig, så jag har inte haft tiden till bloggandet.

Måste verkligen skärpa mig. Klart jag ska uppdatera er regelbundet. :-)
Lite kort om det som hänt.

Börjat jobba ute på Malmö Redhawks i Pressrummet, tar emot pressen, ordnar inför presskonferans, vara trevlig & behjälplig med Pressen på hemma matcherna.. LOVE IT!!

Pluggar 3 olika kurser.
Psykologi.
Social Pedagogik

Psykiatri 1.

Tufft men otroligt roligt & lärorikt. Jätteskoj, verkligen!

För 10 dagar sedan hände det som verkligen inte ska hända. Får inte hända. Men det ofattbara hände ändå.
Min fina fina gulliga rara styvdotter drabbades av en stor hjärnblödning, bara 26 år gammal.
Bakslag & komplikationer har avlöst varandra denna vecka som gått.
Varit Skittufft.
Hon ligger i Lund & kämpar sig tillbaka till livet. Just nu är läget stabilt & hon gör små små framsteg i rätt riktning.
Dessa små ljusglimtar behövs. Verkligen.

Varit en otroligt påfrestande tid för alla inblandade. Chock & bearbetning.
Alla reagerar olika i chocktillstånd & i en krisfas.
Jag har jobbat med stroke patienter både på kirurgen & på Rehab & vet vad som krävs av mig som Undersköterska, både att ta hand om patient & anhöriga.
Men som närstående familjemedlem befann jag mig i en ny roll. Otroligt svårt att hantera!

Samtidigt som jag var jätterädd & jätteledsen så var jag tvungen att vara stark för min karl, inte bryta ut i gråt i hans närvaro, inte prata om hur jag kände det.  Jag valde att försöka vara passiv.

Jättesvårt, vill ju inte uppfattas som om jag inte brydde mig. För tro mig, det gör jag.
Hon är inte mitt barn, men är ändå som mitt barn. Hon är en stor del av familjen.
Den familj jag kommit in i & blivit väl mottagen i.

Jag fick otroligt stort stöd av mina syskon, mina barn & mina kolleger på Redhawks, mina klasskompisar & mina lärare var en Ovärderligt stort stöd.

Tack till alla var och en.

Jag har engagerat mig i hjärnfonden & har startat en insamling till förmån för forskning & hjälp.
Var 17:e minut drabbas en människa i Sverige av Stroke.

Var 17:e minut..... Hemska siffror.
Varje år dör 3000 personer i Sverige i Stroke.

Alla bidrag, stora som små behövs.
Hjälp mig med denna insamling & hjälp mig sprida den vidare!

Här nedan finner ni den!

http://www.hjarnfonden.se/egen-insamling/presentation__633?_pageid=33%2c40931&_dad=portal&_schema=PORTAL&p_ei_id=2268



Innan jag avslutar detta långa inlägg så lägger jag upp lite bilder.
En del tagna för en månad sen & några från idag.



 
Jag & Hawkan. ;-)


 
Vackra Welinchas Jo`la. <3


Jo´la
The One and Only. <3

 
Snygge Viggo. <3


   
Lätt sovkoma med bollen kan infinna sig. ;-)


 



Varma kramar
//
Anki



Presentation


Glad & positiv tjej i mina bästa år. I min blogg kan ni läsa om allt. Bloggar om livets innehåll.

Välkomna in.

Kärlek

 

Myshörnan

 

Liljor

 

Vår vackra Jo´la.

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards