Direktlänk till inlägg 4 oktober 2014

Tänkvärda rader......

Av Anki Svensson - 4 oktober 2014 23:59

Några tänkvärda rader. Dom satte sig Direkt hos mig.

 

Livet ger oss inga ångerveckor.
Vi får endast ett erbjudande - Och det är möjligheten att leva här & Nu!

Så är det, vi lever här & nu.
Ta inget för givet, imorgon kan allt vara försent.

Gäller faktiskt allt.
Jag har genom åren, eller ska jag säga att det kom med åldern & med vetskapen om det jag bär med mig idag?

Jag hinner inte idag, ta det imorgon. Det ska jag göra om några år.
Sen är ett ord vi ofta använder oss utav. Jag gör det sen - Jag tänker göra det sen....

När mina barn drabbades av svåra sjukdomar var det inte självklart med att det fanns sen.
När jag blev sjuk i cancer så var inte Sen så självklart.

Utan jag tänkte, var detta allt? Allt jag skulle göra sen? Hinner jag det nu? Hinner jag inte med det?

Näe min själ, Jag ska sluta använda sen. Jag ska göra allt jag vill NU.
Inte skjuta upp något till sen.

Jag tänker leva fullt ut.

 

 

 

 

Kärlek till er alla.
//
Anki.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Svensson - 22 januari 2015 16:03

Har en ny blogg med Nytt namn. Har dock inte bestämt mig ännu om jag ska behålla den här, eller satsa på den nya.Ni hittar den här.  http://lifebymalmo.blogg.se/   Kika in & lämna gärna en kommentar om vad ni tycker. :-)Puss & KramAnki.  ...

Av Anki Svensson - 22 januari 2015 11:10

Ja inte jag men dock min dotter.I sommar blir jag Mormor & gud som jag längtar, ska bli så roligt när den lille kommer.Nathalie är i vecka 20 nu & imorgon får vi veta vad det blir. Kan knappt bärga mig.....Sitter & spanar på babysaker & diverse på nä...

Av Anki Svensson - 17 januari 2015 12:20

17 Januari & klarblå himmel med strålande solsken, dock är vinden lite kall, men vad gör det när solen är framme & Vädret i stort är underbart & vårkänslorna är på plats.Idag på förmiddagen har vi kramats & slappat & bara varit. Så avslappnande & skö...

Av Anki Svensson - 15 januari 2015 13:31

Hemma hela dagarna & ändå svårt att få tiden att räcka till? Hur går det ekvationen ihop egentligen?Jag borde väl ha all tid i världen till allt?Någonstans i den ovannämnda meningen fick jag svaret insåg jag i skrivande stund. Nåväl, snart dags för...

Av Anki Svensson - 13 januari 2015 15:55


Är så evinnerligt trött på detta väder. Ja, faktiskt så trött så jag känner mig som ett utsketet päron (Gammalt uttryck).Rätt häftigt när man liksom smakar på orden sådär "utsketet päron" .... "utsketet päron" .... Vem kom på det förresten? Han/hon s...

Presentation


Glad & positiv tjej i mina bästa år. I min blogg kan ni läsa om allt. Bloggar om livets innehåll.

Välkomna in.

Kärlek

 

Myshörnan

 

Liljor

 

Vår vackra Jo´la.

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards