Alla inlägg den 5 december 2014

Av Anki Svensson - 5 december 2014 12:50

Lyssnar på "Det vackraste av Cecilia Vennersten. Älskar den låten.....
Fick en Jättefin Tavla i present av min älskade man med den texten. Den sitter hemma på min vägg.




Det vackraste jag vet
Är att se dig när du sover
Här råder stilla frid
Och jag glömmer både rum och tid

Du ligger här bredvid
Och jag känner hur du andas
Att älskas utav dig
Är det vackraste för mig

Så sagolikt det är
Att se morgondimman lätta
När mörkret sakta flyr
Och att se hur dagen åter gryr

En kylig morgonbris
Sakta sveper genom rummet
Jag kryper tätt intill
Lycklig för att du finns till

Stunder av stillhet
Ett ögonblick av ro ibland
Stunder av lycka
Att bara ha varann

Det är en rikedom
Att få älska och att älskas
Vår kärleks varsamhet
Är det vackraste jag vet

Det vackraste som finns
Är att vara någon nära
När månen lyser klart
Över skog och mark så underbart.
..................................................
................


Blir så lycklig & gråtmild av den texten. Lycklig över Tavlan. Lycklig över vår Kärlek.
Allt detta grusas dock av den förbannade sjukdomen...

FUCK CANCER!!!


Just nu är vi i stugan i Furuboda.

En promenad till havet ska jag ta, lyssna till vågorna, ta emot styrka & energi från vinden & tystnaden.....
Bara samla kraft.

Känner också för att göra en Ronja Rövardotter, bara skrika ut min ångest & den smärta som trycker innanför bröstet.
Bara skrika & dränera mig själv på tankar & smärta. Det brukar hjälpa.

Känner att jag måste få ur mig alla känslor, tömma min depå & bara ladda om batteriet.
Rädslan & ångesten är min ständiga vän Just nu.

Den Vänskapen vill jag bryta....
Min Älskade Karl stöttar, kramar & pussar på mig hela tiden, viskar små kärleksfulla ord i mitt öra.
"Älskar dig"  "Tycker så mycket om dig."  "Du reder detta."  "Allt löser sig & blir bra" 
Varje natt håller han om mig från det vi lägger oss tills vi vaknar.

Jag Älskar det. Känner mig liten & trygg i hans starka varma famn, somnar till hans trygga röst.
Det gör mig stark....Det gör mig positiv....Det gör mig till en kämpe...

Så snart tar jag en runda i skogen & längs med havet och bara Är för ett tag.
Släpper allt & bara njuter av havet & naturen.

Ska återigen ta fram Positiva tankar.
Nästa vecka kommer beskedet.


11 December. Ett datum jag längtar till, fast ändå inte.....





Med all min Kärlek till er alla.
//
Anki. 

Presentation


Glad & positiv tjej i mina bästa år. I min blogg kan ni läsa om allt. Bloggar om livets innehåll.

Välkomna in.

Kärlek

 

Myshörnan

 

Liljor

 

Vår vackra Jo´la.

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards