Direktlänk till inlägg 1 december 2014

1 december

Av Anki Svensson - 1 december 2014 13:28

Så är det första dagen på årets sista månad.
December är helt klart EN av de mysigaste månaderna på året.

Kylan, mörkret, höst/vintermyset, man kurar ihop sig i soffan med älsklingen & tända ljus överallt.
Julen närmar sig med stormsteg & sen kommer den Magiska Nyårsaftonen.
Där vi skålar ut det gamla året & skålar in det nya med oskrivna blad & massa nya förhoppningar om ett nytt ännu härligare år.
Om mitt 2015 kan bli så mycket bättre än 2014 vet jag inte.
För 2014 för mig var ett omvälvande år.


Jag opererades mot min cancer.
Antagligen HELT frisk från cancern snart.
Hittade min stora Kärlek & min Underbara karl, tillsammans har vi två haft ett sjukt underbart år.
Vi har rest, vi har startat vårt "Egna fantastiska minnesalbum", vår kärlek har stärkts.
Han blev morfar & jag "extra" mormor....Men beskedet har kommit, JAG ska bli Riktig mormor i Juni 2015.
WOW, det kommer att toppa hela nästa år.
Magiskt - Underbart.....

Jag kan lista upp flera spaltmetrar här om vårt år 2014.
Men sparar det till nyårstalet i bloggen, där jag ska lista årets bästa & sämsta. :-)

Jag & älsklingen har återigen haft en Magiskt romantisk weekend i Furuboda.
Vi har bara tagit hand om varandra, ätit gott, vilat oss, gått 2-3 timmars långa promenader i skogen.
Lördagsrundan var hård & kämpig med tufft underlag, kullar upp & kullar ner, över stock & sten, genom sand & grus, mjukmossa m,m.
Det tog på rumpa & lår, så jäkla Gött.....
Ännu en sak vi har gemensamt, promenera, vara aktiv, träna & sporta.




 



Allt tycker vi om & vi tycker om att göra det tillsammans......Jag har hittat min själsfrände i Per-Åke. 



 



Nu innan jag avrundar måste jag lista upp Lite Onödiga Måsten som måste finnas i vart hem. :-)

Förutom tavlorna här ovanför så komemr här lite mer läckra ting för heminredningen.




   


Kan nästan höra hur mitt smink skriker halleluja, vi är bönhörda.

                                                       Äntligen en Fräsch box att ligga i...





Oj, Vilka snygga skopåsar!
Läckert att ge bort ett par Shoes i denna förpackning istället för de
tradiotinella kartongerna & omslagspapper i div trista motiv. 



Lyxig förvaringskorg med lock från By Leonnie. 

                  Invändigt av trä och masonit & en utsida av högkvalitativt metallicskimmrande konstläder.
                                                                       Finns i flera färger.
                              Med en sån här i badrummet ska det bli ett Nöje att hålla på med tvätten.


Tja, det var lite från mig idag.
Nu ska jag inta lite föda, damma av lägenheten, rasta hundarna & sen ta en Ljuvlig lång varm dusch innan

Jag laddar för hockey ikväll.

Malmö - Björklöven.

Kan bli en mycket intressant match. Björklöven har gjort lite förstärkningar & är på G.
Redhawks måste vinna.
Vilket jag faktiskt tror att dom gör.





Mats Lusth & truppen kan man lita på!

Bra pöjk den där Dalmasen. ;-)

 



//

Love
Anki.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Svensson - 22 januari 2015 16:03

Har en ny blogg med Nytt namn. Har dock inte bestämt mig ännu om jag ska behålla den här, eller satsa på den nya.Ni hittar den här.  http://lifebymalmo.blogg.se/   Kika in & lämna gärna en kommentar om vad ni tycker. :-)Puss & KramAnki.  ...

Av Anki Svensson - 22 januari 2015 11:10

Ja inte jag men dock min dotter.I sommar blir jag Mormor & gud som jag längtar, ska bli så roligt när den lille kommer.Nathalie är i vecka 20 nu & imorgon får vi veta vad det blir. Kan knappt bärga mig.....Sitter & spanar på babysaker & diverse på nä...

Av Anki Svensson - 17 januari 2015 12:20

17 Januari & klarblå himmel med strålande solsken, dock är vinden lite kall, men vad gör det när solen är framme & Vädret i stort är underbart & vårkänslorna är på plats.Idag på förmiddagen har vi kramats & slappat & bara varit. Så avslappnande & skö...

Av Anki Svensson - 15 januari 2015 13:31

Hemma hela dagarna & ändå svårt att få tiden att räcka till? Hur går det ekvationen ihop egentligen?Jag borde väl ha all tid i världen till allt?Någonstans i den ovannämnda meningen fick jag svaret insåg jag i skrivande stund. Nåväl, snart dags för...

Av Anki Svensson - 13 januari 2015 15:55


Är så evinnerligt trött på detta väder. Ja, faktiskt så trött så jag känner mig som ett utsketet päron (Gammalt uttryck).Rätt häftigt när man liksom smakar på orden sådär "utsketet päron" .... "utsketet päron" .... Vem kom på det förresten? Han/hon s...

Presentation


Glad & positiv tjej i mina bästa år. I min blogg kan ni läsa om allt. Bloggar om livets innehåll.

Välkomna in.

Kärlek

 

Myshörnan

 

Liljor

 

Vår vackra Jo´la.

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards